Kami tak takut jarum :)

Berilah injection LIKE pada blog ini

Saturday, July 7, 2012

1st week of lecture::

salam alaykum ^^


minggu ni berlangsung dengan smooth. tp kesadisan telah terserlah disitu. 1st week dah tersengguk dalam kelas. hihi normal thing i guess. sem ni saya menjadi budak kelas B pulak. bukan disebabkan result yg turun. hee tp, puan kami a.k.a penyelaras semester 5 dah rombak satu batch mengikut list name. nombor ganjil kelas A dan nombor genap kelas B. makanya, saya telah terpisah dengan kebanyakan geng2 sekepala di kelas lama. tp itu bukan menjadi masalah. saya tetap heppy di kelas B. percaturan Allah tu kan mmg terbaik utk setiap hambaNya. tkasih Ya Allah. :)

seperti biasa, 1st week yang penuh dengan introduction kepada subjek-subjek baru. subjek utama yang killer masih di carry forwad iaitu MEDIKAL dan SURGICAL.  manakala subjek-subjek baru adalah seperti MENTAL HEALTH NURSING, NURSING RESEARCH & NURSING MANANGEMENT. ! sangat menarik dan sangat tak sabar nak pergi clinical area(penempatan klinikal/wad/klinik). so, disebabkan sem ni kami belajar management maka, kami akan melakukan pengurusan di wad selama 2 minggu. dalam proses management, kami akan dinilai oleh sister di wad dari segi pengurusan masa, pesakit, juniors, report, wad secara keseluruhannya dan lain-lain. almaklumlah dah senior. uhuk-uhuk. dan ini  bukan satu kerja yang mudah. mudah-mudahan Allah bantu dalam setiap urusan. insyaAllah. bagi RESEARCH, kami dikehendaki membuat satu kajian berdasarkan tajuk yang kami pilih. so far belum ada sebarang perbincangan. maybe dalam tempoh terdekat. dan finally kami akan melakukan presentation di auditorium. pergh. 

yang paling tak sabar, nak pergi wad psikiatrik! 1st time posting kat situ. tak tau lah macam mana kan?hehe lain-lain, seperti biasa akan pergi ke wad medikal dan surgikal. klinik/ wad ENT(ear, nose, and throat) dan wad urologi dan nefrologi(buah pinggang). seronok sangat subjek sem ni. harap sangat dapat tingkatkan pointer untuk sem 5. no more play around. perlu lebih serius. dan lakukan sebanyak mungkin preparation utk bekerja. memetik kata-kata puan, "masa student u bertanya, orang akan jawab. masa u dah kerja u tanya, orang akan cakap u bodoh." yelah, kalau simple things pun tak tahu, memang naya laa. ada chance kena marah dengan sisters, matron & dr specialist. OH. TAK MAHU!!!!!

dan. saya akan terus berusaha. tingkatkan diri. tingkatkan ibadat. dan tingkatkan Iman. 
Allah ada. i noe :)


p/s: Ramadan. baunya semakin hampir. ^_^


sekarang kat bahu sudah merah. *wewitt*

0 Comments: