Kami tak takut jarum :)

Berilah injection LIKE pada blog ini

Thursday, April 26, 2012

kepala dua ::


selamat hari tua :)
saya dah 20 tahun. *wow*

review semula mesej birthday last year from Ayunni :-

"hati ini hari lahirmu. makin bertambah beban dakwah keatasmu, semakin dekat kematian denganmu,. 
maka, serikanlah pembakian umur ini dgn istiqamah dlm beribadah, agar pertambahan umur ini seiring dgn kematangan dalam berdakwah. " =)

satu lagi sms menyebabkan hati tersentap:

"pesanan khas buatmu(wahai fatimah). drp sahabatmu...
usiamu semakin bertambah wahai sahabatku. maka apakah usahamu utk menambahkan rasa kecintaanmu kpd Maha Pemberi..setiap detik, setiap saat Dia pinjamkan nyawa kpd kita utk mengupgrade keupayaan kita utk menjadi seorg tentera yang taat segala arahan Dia. adakalanya kita sentiasa kalah dgn tentera musuh kita(nafsu)...ketahuilah wahai sahabat selagi engkau sayang akan Dia, maka Dia akan berganda-ganda menyanyangimu. jika engkau sentiasa membela hakNya maka Dia berganda-ganda akan membela hakmu wahai sahabatku...marilah kita berusaha mencari redaNya kerana tanpa redaNya hidup kita tak bermakna...."

alhamdulillah. masih bernafas. masih diberi peluang berada di bumi Tuhan. masih banyak tanggungjawab tertunggak. amanah setimbun di pundak. umm. byk perkara berat yg perlu difikirkan. 
papepun, make everything easy oke? coz, after hardship comes ease. insyaAllah. :)



p/s: agak sedih la.... kalau kite sentiasa ingat besday insan2 yang kita sayang, tp insan2 ni sokmo lupa wish besday kite kan? tp.... bak kata ustz Pahrol, memberi bukan utk menerima. so, LA TAHZAN =)


2 Comments:

Aina said...

alo lo sedey...jgn nangis.ingat bukan x ingat lor...

selamat hari lahir

*sori,ingat dah 21yo.hehe

Imah ;D said...

hehehe. :P