Kami tak takut jarum :)

Berilah injection LIKE pada blog ini

Wednesday, January 22, 2020

Pengalaman Bersalin Paling Best

Assalamualaikum.


Orang cakap..perempuan ni memang tak serik.. Lepas bersalin dia cakap taknak dah bersalin. Tapi tak lama tu dia lupa, dan mengandung lagi. Alahan, kepenatan dia alami dan melahirkan anak. Itulah pengorbanan seorang ibu. 😭 i love you mak!

Dan seperti wanita lain, aku juga impikan anak sorang lagi bila Farisya dah besar sikit. Alhamdulillah lepas berurut dekat spa de'daun seri kembangan aku pregnent dengan izin Allah. Kandungan yang aku nak sangat. Sama macam kakaknya juga. Terima kasih ya Allah izinkan seorang lagi insan singgah dalam rahimku.

38 minggu usia kandunganku, aku teringin nak ke Port Dickson sebelum bersalin. Hajatku suami tunaikan. Pergilah aku, suami, Farisya dan adikku Dayah. Berenang kami di Pd dari tengahari sampai petang. Seronok sangat. Perut kadang-kadang tak selesa. Namun tak terasa sebarang contraction. Sebelum balik, last sekali kami mandi di tandas. Paling tak best sebab beratur panjang tunggu orang mandi. Aku rasa tak larat sampai orang yang beratur sekali tu tanya aku ok ke tak. Laratkan jugalah..siap tu dalam kereta aku tengok jam rasa macam perut aku mengeras setiap 10-15mins. Berhenti makan dan solat di R&R, aku ke tandas. Perut tak selesa macam nak membuang. Selesai membuang perut still tak selesa. Aku tak sedap hati sangat. Macam nak bersalin je tapi contraction mild je. Aku makan nasi goreng sambil dalam hati, kalau aku nak bersalin nanti ada tenaga. Aku boleh solat berdiri lagi maghrib tu. 

Jam 9malam aku sampai ke rumah. Telefon mak,mak mertua. Diorang suruh ke hospital. Anak ke 2 biasa mudah bersalin kata diorang. Siap mandi, solat dan telefon pengasuh. Nak tumpangkan kakak tidur di rumah pengasuh. Selesai semuanya kami gerak ke hospital. Sempat solat sunat hajat dulu mohon dipermudahkan aku bersalin. 

Sampai di PAC, surprisingly tak ramai orang. Aku dapat katil kat PAC dan doktor buat VE. 4cm, dia pecahkan ketuban. Aku ditolak ke labour room. Alhamdulillah suami boleh teman. Sakit semakin mengganas. Genggaman pada suami semakin kuat. Aku menjerit sakit. Suami aku bergegas panggil nurse. aku rasa nak teran sangat-sangat. 

Nurse buka set untuk menyambut baby. Beberapa kali teran terus baby keluar. Terlalu cepat ia berlaku.. Keluarlah anakku Arissa Sofia. Gadis ke 2 dalam keluarga kami. Aku berpeluang skin to skin dengan sofia. Nurse letakkan Sofia atas dada mama. Terasa sayang sangat pada Sofia. Syukur aku panjatkan pada Ilahi atas kurniaan ini. Suami azan dan iqomat di telinga anak. Alhamdulillah. alhamdulillah.   

P/s Arissa Sofia. Kuat dan menawan. Amin...



0 Comments: