Kami tak takut jarum :)

Berilah injection LIKE pada blog ini

Friday, December 9, 2016

Cerita 3 tahun

Assalamualaikum!


Alhamdullillah. setelah 3 tahun menyepi akhirnya Allah buka hati saya untuk kembali mengatur jari di atas papan kunci laptop untuk menajamkan kembali sel-sel otak. Terima kasih kepada encik suami atas ketukan semangat. katanya otak kalau tak diasah supaya berfikir akan berkarat. Tak tak dapat dinafikan! Seumpama orang yang sering menggunakan kalkulator untuk mengira. Apabila diminta untuk mengira menggunakan otak, makanya akan jem lah sel-sel otak untuk menjumlahkan angka-angka meskipun sekecil nombor. hehe

Jadi... mana nak mula ya?

Alhamdulillah sepanjang 3 tahun menyepi saya telah berubah kepada beberapa status. Yang pertama, saya dah jadi isteri kepada bekas tunang(baca: suami) dan telah menjadi seorang ibu kepada si kecil yang dah pun masuk 1tahun. Allahu. Terima kasih kepada Allah S.W.T yang telah meberi peluang kepada saya untuk merasai nikmat menjadi seorang isteri dan nikmat menjadi seorang ibu. 

Alhamdulillah juga saya telah menjadi penjawat awam selama 3 tahun. Masih bergelar Jururawat U29. dan masih bekerja di PCICU, tempat pertama saya ditempatkan. Alhamdulillah masih seronok bekerja di sini dan terlalu banyak pengajaran suka duka saya di sini. Sedikit demi sedikit saya akan ceritakan pengalaman saya selama 3 tahun jagung ini. masih mentah..tapi sikit sebanyak cerita yang bakal saya kongsi insyaAllah akan memberi kesan..

Sampai disini dulu ya.. 

Misi Imah :')
Mama Farisya Iman.


2 Comments:

UmmuAyyash said...

Akak nantikan entri-entri hebat dari seorang misi yang berimpian besar ini. Semoga Allah mudahkan, u go girl��

Unknown said...

Ima, welcome back