Kami tak takut jarum :)

Berilah injection LIKE pada blog ini

Sunday, December 30, 2012

smile::


salam alaikum! ^_^

bukan senang nak bergambo ngn abah :D

Qurratul 'ain kacau deeja.huhu


suka gamba diatas so much! :)

Baca sampai habes >>

kenangan 2012 ::

salam alaikum :)


2012 bakal menjadi kenangan semalam. sungguh, bermacam perkara baru. perit yang mengundang senyuman. derita namun meniti jua ceria. sedu tapi bertamu juga sang pelangi. ada hikmah disebalik semua yang berlaku.

coretan suka duka ini saya tulis untuk dikenang dalam memori. baik jadikan teladan, buruk jadikan sempadan. :)

::Januari Februari Mac April Mei Jun ::

berada di semester 4. agak tension sebab banyak subjek menghafal. praktikal di wad dan klinik. banyak perkara baru sy belajar. dapat buat perkara baru yang mencabar; cucuk baby, melawat ibu berpantang, tengok kes jaundice, buka buku merah ibu mengandung, palpate perut ibu mengandung, dan bermacam lagi pngalaman sebagai staf di klinik. klinik tidak sama seperti wad. ada cabaran tersendiri,

sem 4 agak sedih sebab result down. most of my friends result naik. tak tau mana silap, result sy turun. agak sedih, tapi kuatkan azam nak naik balik untuk sem 5!

bersama groupmate di klinik ibu & anak :)


::July Ogos September Oktober November Disember::

welcome to final year, fatimah!sekarang pakai Red pip atas bahu. semakin berat tanggungjawab digalas. ergh. sem 5 sangat mencabar sebab,


  • management ward - subjek management adalah one of subject yang baru untuk sem ni. selain ada pemarkahan untuk exam, kitorang kena lakukan menagement di wad selama 2minggu. selama 2 minggu tu, kami dipantau oleh sister dan staf di wad. pemarkahan diberi oleh sister. dan...sy ada kisah tragis pada hari ke-2 management di wad. kisah yang tak dapat sy lupakan buat selama-lamanya...tp sy anggap ini sebagai satu pengajaran. tak semua orang dapat melalui pengalaman ni :)
  • research by group - kitorang siap dibahagikan kepada beberapa group. lebih kurang 10-12 orang satu group. dan kitorang kena cari satu tajuk dan buat research on that topic. berpeluh nak siapkanmresearch ni. macam-macam dugaan, especially related to cooperation. berulang ke Perpustakaan Negara, library UM untuk dapatkan literature review. fotostat, print sana-sini. stay-up, meeting kat netball court di bulan Ramadan. terkejar sana, terhiling sini. one day before final exam pun still tak henti-henti siapkan research. memang tragiss. the bad thing, i'm not doing it well. dan markah research pun tak boleh nak dibanggakan. uhuk2 sedih :(
alhamdulillah pointer untuk sem ni ada peningkatan. even tak capai target. usaha untuk sem last pula! chaiyok! :D

konvoi ke PNM

p/s : moga 2013 lebih baik daripada sebelum-sebelumnya. bantu kami YaAllah :)

Baca sampai habes >>

Friday, December 28, 2012

titik timbang tara::

salam alaikum :)


tengah packing barang nak balik kolej, tp tiba-tiba terpegang note book. so, tunda kejap kerja-kerja mengemas.hehe perasaan semacam je bila nak balik kolej. happen all the time nak balik hostel. mak pun dah faham sangat. anak dia bila nak balik hostel akan dapat perangai 'pelik'. 

random thought::

akan ada satu masa, kita rasa kita berada di atas. titik itu berada di puncak. kita berasa Iman berada pada zon yang selesa. aman dan harmoni. jiwa yang tenteram, qalbun salim. itu impian orang beriman :)

juga pasti datang suatu masa, kita jatuh tersungkur. kalah dengan hawa nafsu. tertipu dengan godaan duniawi. kita kecewa kerana kita jauh dengan Dia.... 

tiba-tiba beduk bagai diketuk!

tersedar dari lamunan. tersentak. syukurnya sempat tersedar!

kita hanyut. 

tersedar.

hanyut.

tersedar.

hanyut.

sedar.

Firman Allah lagi: “Wahai hamba-hambaKu yang telah melampaui batas terhadap diri mereka sendiri (dengan perbuatan-perbuatan maksiat), janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah, kerana sesungguhnya Allah mengampunkan segala dosa; sesungguhnya Dia lah jua Yang Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani. 
(az-zumar ayat 53)
Allah sangat baik T_T sekalipun kita berkali-kali mengulangi dosa, kemudian kembali bertaubat, Dia tak pernah jemu untuk menerima taubat kita. janji Allah, walau setinggi mana pun dosa kita, Allah pasti mengampunkan dosa kita. :)
Firman Allah SWT: Dan apabila hamba-hambaKu bertanya kepadamu mengenai Aku maka (beritahu kepada mereka): sesungguhnya Aku (Allah) sentiasa hampir (kepada mereka); Aku perkenankan permohonan orang yang berdoa apabila ia berdoa kepadaKu.
 (al-baqarah ayat 186)
doa adalah sebaik-baik jalan untuk mendekatkan diri pada Allah. doa senjata kita !TAKBIR!!!

Baca sampai habes >>

Thursday, December 27, 2012

21 Disember 2012

salam alaik :)

akad nikah cah & abg luqman :)


kenduri 22/12/12


happy anniversary ngah & abg sopi :)


p/s : moga perkahwinan ini diberkati Allah. bahagia smpai ke syurga, biiznillah. amin yaRabb :D





Baca sampai habes >>